Latvija.lv – vai tiešām atrodi informāciju?

Iedviesmojoties no krizdaba raksta par lielisko latvija.lv portālu, nolēmu vēlreiz izpētīt šo web-resursu un iespējams viedokļa līdera iespaidā mainīt savu priekšstatu par šo Latvijas e-pakalpojumu etalonu. Blogera aicināts, es nolēmu pārbaudīt vai tiešām portālā latvija.lv var atrast noderīgu informāciju par pabalstiem, normatīviem aktiem un deklarācijām.

Savu eksperimentu nolēmu nofilmēt un parādīt Jums, kas no tā visa sanāca. Portāla latvija.lv popularizēšanas vārdā droši aicinu pašiem izmēģināt šo pašu eksperimentu :)

Eksperimenta būtība – gribu atrast informāciju par augstāk pieminētiem tematiem izmantojot portālu latvija.lv un ikdienas metodi, proti google meklētāju. Skatamies, kas no tā sanāca:

Jautājums nr. 1: Kā var saņemt bezdarbnieka pabalstu?

Rezultāts -  8:3 klikšķu attiecība google labā.

Jautājums nr. 2: Cik liela ir minimālā alga?

Rezultāts – diemžēl latvija.lv portāls man šādu atbildi nav varējis sniegt, iespējams esmu nemākulīgs lietotājs, google gan informāciju atrada ar pirmo klikšķi

Jautājums nr. 3: Kā var deklarēt dzīvesvietu (viens no galvenajiem latvija.lv lepnumiem)

Rezultāts- lai caur latvija.lv meklētāju atrast šo informāciju, vajadzēja 10 klikšķus, pie tam izejot uz ārējo resursu, lai pēcāk atgriezties atpakaļ! Mēģinot otro reizi, man gan izdevās atrast īsāku ceļu, bet tas vairs neskaitās. Caur google viss izdevās 4 klikšķu attālumā.

——–

Rezume!

Diemžēl pat Latvijas atpazīstamākais blogeris Krizdabz nav bijis spējīgs mani pārliecināt iemīlēt mūsu valsts e-pakalpojumu portālu, jo tas diemžēl nav man bijis pietiekoši draudzīgs… Turklāt, atšķirībā no valsts miljonu vērto iepirkumu projektiem, internetā ir izvēle un uzvar tas, kas prot labāk, nevis kam labāki gali valdībā ;)

Ceru, ka šis raksts nonāks dzirdīgajās ausīs!

Lai veicas!

- – - – - – - – - – -
pieraksties uz emuars.lv ziņām uz RSS vai E-pastu vai arī seko man Twitter mikroblogā

- – - – - – - – - – -
lasi līdzīgus ierakstus

15 Responses to “Latvija.lv – vai tiešām atrodi informāciju?”

  1. Mans raksta uzdevums nav bijis visiem pastāstīt cik labs un lielisks portāls ir latvija.lv. Tas nebūt tāds nav! Es tikai gribēju vairot diskusijas par latvija.lv un nevis, lai to norietu, bet, lai pamatoti komentētu kāpēc tas ne/darbojas. Un tu esi lieliski uzķēris šo ideju un paldies par video. Tagad ir konkrēts darbs latvija.lv veidotājiem, lai uzlabotu sistēmu. Redzēs kas tur sanāks.

  2. Lielsiski un uzskatāmi parādīts, cik efektīvi izlietoti >1M latu.

    Diez, kāds no e-lietu priekšniekiem lasa Tavu blogu? :)

  3. Krizdab, viss čiki piki! Nekādā gadījumā nebiju domājis uzbraukt tev! Vienkārši, ja valsts vīri ir nobrieduši uz dialogu, tad jārēķinās, ka saruna var gadīties arī nebūt ne rožainos toņos!

    Bet esmu tikai un vienīgi par izmaiņām un uzlabojumiem. Reāli ticu, ka Latviju var glābt gudra e-pārvalde!

  4. Dzīvesvietas deklarēšanu jau varēja ātrāk aizklikšķināt – 1. Atver Latvija.lv, pirmajā lapā jau spiež uz e-pakalpojumi, tad 2. Dzīvesvieta, nekustamais īpašums, būvniecība, ģeodēzija, kartogrāfija 3. Tad zem Dzīvesvietas deklarēšanas iesniegšana spiesta “autentificēties lai uzsāktu pakalpojumu” 4. Autentificējas un uz priekšu :)

  5. par to “deklarēt dzīvesvietu” gan autors centies atrast veidu kā to izdarīt sarežģīti: izvēloties latviešu valodu, otrais resursu links ved uz vajadzīgo sadaļu un tur jāizvēlas attiecīgais e-pakalpojums un tad vēlreiz šis e-pakalpojums

    ok, varētu piedzīt to UI tā, lai nebūtu pēdējais solis, bet nu vazāties uz PMLP gan bija no lieka

  6. Manuprāt mulsinošākais šajā visā ir – Pakalpojumu un e-pakalpojumi atsevišķi, un pārāk daudz liekā teksta.

  7. Par to trešo es nepiekritīšu. Tur pat nebūtu nekas jāraksta uz klaviatūras (atskaitot pašu adresi), lai atrastu, kur iekš latvija.lv var deklarēt dzīvesvietu. Ja cilvēkam ir kaut mazākā nojēga, ka tas ir e-pakalpojums, tad viņš, atverot latvija.lv, spiedīs uz “E-pakalpojumi” sadaļas, ieraudzīs tur lielu, skaistu uzrakstu “Dzīvesvieta, nekustamais īpašums, būvniecība, ģeodēzija, kartogrāfija”, uzspiedīs uz tā un zemāk jau būs saite, uz kuras spiežot nonāks vajadzīgajā sadaļā. Tātad 4 klikšķi:
    1) izvēlamies latviešu valodu (“lv” saite sākumā);
    2) ejam uz e-pakalpojumiem;
    3) spiežam uz saites “Dzīvesvieta, nekustamais īpašums… tiri, piri”;
    4) zem 1.numura “Dzīvesvietas deklarācija”, spiežam uz “Autentificēties, lai uzsāktu pakalpojumu”.
    Viss!
    Problēma nav tajā, ka kaut ko ir grūti atrast, problēma ir tajā, ka cilvēki ir nevērīgi un slinki – gaida, lai viņiem visu uz paplātes noliek acu priekšā.
    Un es neaizstāvu latvija.lv, jo līdz labam usability tajā lapā tiešām ir ejams ļoti garš ceļš. Man vienkārši nepatīk, ka cilvēki sava slinkuma/neverīguma/neapdomāšanās dēļ bļaustās, ka nekas nav kārtībā, savās vietās utml. Un ja kādam patiesi šo pakalpojumu vajadzēs, viņš meklēs kaut vai ar 10 meklēšanas frāzēm un 18 klikšķiem, lai atrastu vajadzīgo, nevis pēc pirmās meklēšanas frāzes un 3 neveiksmīgajiem klikšķiem bļaus, ka viss ir slikti.

  8. OK, 3 komentāri par vienu un to pašu. Un es zinu, ka mana komentāra beigās ir neliela pretruna. Tur tie pirmie (bļāvēji) bija domāt visi tie “es ienīstu jebkuru valsts informācijas sistēmu”, savukārt otrie (racēji) bija domāti tie, kam patiešām šis pakalpojums ir vajadzīgs, nevis “es tikai te patestēšu vai ir kā man un omei ērtāk”.

  9. visi tie argumenti par to ka jāmeklē bija epakalpojumi vai pakalpojumi ir absolūts nonsess. tas parāda ka šī lapa ir kāda trešā vai ceturtā vieta kur šī ‘ļoti svarīgā’ informācija ir nodublēta.
    paņemam piemēram informāciju par pabalstiem, tā noteikti ir atrodama 1) vsaa, 2) labklājības ministrijā 3) rīgas un citu pilsētu mājaslapās, 4) tagadējo novadu mājaslapās (kas nav tas pats kas pilsētas) 5) superportālā latvija.lv

    tā vietā ieraksti googlē un nonāc pie vsaa (avota) uzreiz, bet nu protams katram valsts kantorim pa savam it departamentam un mājaslapai :)

  10. Tikai vēlējos pievērst uzmanību tam, ka, ja raksta “bezdarbnieka pabalsts” “bezdarbnieku pabalsts” vietā, tad info var atrast ātrāk. Tas tā, no pareizrakstības rokasgrāmatas

  11. te gan Tu brauc auzās:
    “….Man vienkārši nepatīk, ka cilvēki sava slinkuma/neverīguma/neapdomāšanās dēļ bļaustās, ka nekas nav kārtībā, savās vietās utml. Un ja kādam patiesi šo pakalpojumu vajadzēs, viņš meklēs kaut vai ar 10 meklēšanas frāzēm un 18 klikšķiem…”

    Saprotu, Tu esi gudrs un IT guru, vēl kāds tāds ir, taču, latvija.lv nav paredzēta tikai cilvēkiem, kas datoru lieto ikdienā. Mērķis – lai ērti un ātri info varētu atrast arī cilvēki gados 40-…

    Katram web developerim skaidrs, ka jebkuras lapas viens no galvenajiem uzdevumiem – izveidot tādu funkcionalitāti, ergonomiku un dizainu, kas apmeklētāju aiz rokas aizved uz viņa meklējamo informāciju. Neesmu redzējis, ka kāds veidotu lapu ar moto “bļin, ja neatradīs pats vainīgs, galvenais, ka es zinu, kur tas ir”.

  12. Par 3. video piekrītu! Es jau rakstā uzrakstīju, ka ar otro piegājienu atradu, kā pie deklarēšanas ātrāk (tā kā jūs te aprakstījāt), vienīgi, tā kā tagad ir iefilmēts bija ceļš, kā es pirmajā reizē ceļoju pa portālu… Patiesībā, pietiktu, ka pie informācijas par ne-elektronisko deklarēšanu būtu kaut kur crosslink uz e-pakalpojumu.

  13. eu toč uz atslēgas vārdu “bezdarbniekA pabalsts” info tiek atrasta! Nu comeon! Pagājušā gadsimta meklētāja modulis! Locījumus jau vajadzētu saprast.

  14. Labi, ka tev pašam ir šī gadsimta meklētājs – http://emuars.lv/?s=atrodas+inform%C4%81cija
    Vajadzētu taču atrast šo pašu rakstu? :)

  15. asdfg, blame wordpress, tiplatvieti :)

Leave a Reply