Kā mēs koncertam gatavojāmies jeb reklāmas kampaņa pašu spēkiem.

Deju grupaPiektdien nodejojām koncertu! Manuprāt nodejojām labi. Ar degsmi un izjūtām. Likās arī ka skatītāji to novērtēja. Vismaz aplausi bija skaļi un ilgi :) Bet ne par to ir mans šodienas stāsts. Gribas padalīties ar ieskatu aizkulisēs jeb kā mēs gatavojāmies koncertam.

Mēs esam neprofesionālā deju grupa Buras no Salaspils un tādus lielos publiskos koncertus mēs rādam ne biežāk kā 2 reizes gadā. Citreiz par retāk. Koncerti mums ir vairāk pašiem sev un mūsu faniem nekā publiskai izklaidei un kur nu vēl peļņai. Līdz ar to arī nav budžetu masīvām reklāmas kampaņām. Tāpēc, lai pievāktu pilnu zāli, mēs parasti nospamojam visus savus draugus, radus un paziņas aģitējot nākt uz mums paskatīties. Šoreiz esam nolēmuši pamēģināt sociālo tīklu spēku un huligānisko (virālo) video spēku.

Bija nolemts uztaisīt dažādus video un foto, ko laist internetā ar domu pievērst uzmanību mūsu deju grupai un mūsu web-lapai.

Pirmais solisfotosessija plakāta vajadzībām. Izmantojot mūsu pašu dejotāju apslēptos talantus, jeb Gunta Krasovska fotomākslinieka dotības, kā arī ar minimālām pašizmaksas ieguldījumiem pārvietojamās studijas tehnikas īrē no foto aģentūras Blur (www.blur.lv) uztapa lieliska fotosessija ar ļoti profesionālām bildēm.

No fotosessijas attiecīgi arī uztapa ļoti skaists un uzrunājoš koncerta plakāts.

Deju grupa

Un arī tika uzfilmēts video par to kā top fotosessija:

.

Otrais solis bija izveidot Facebook lapu, kurā pulcināt mūsu fanus un komunicēt dažādas virālās izdarības. Paralēli protams arī tika sakārtota mājas lapa www.buras.lv, kurā tika izvietots plakāts un informācija par biļešu iegādes iespējām.

Deju grupa

Facebook lapā palaidām arī nelielu konkursu ar mērķi piesaistīt jaunus sekotājus. Konkursa būtība ļoti vienkārša – seko, dalies ar saiti un laimē ielūgumus. Savācot 100 sekotājus mēs izspēlējām divus bezmaksas ielūgumus uz mūsu koncertu.

Deju grupa

.

Trešais solis bija sataisīt mazās video reklāmiņas, tīzerīšus, ar fragmentiem no mūsu deju izrādes un iepludināt tos soc. tīklos jau laicīgi (mēnesi pirms koncerta), lai sāktu gatavot mūsu publiku uz šo zīmīgo datumu. Tika izveidoti 4 video tīzerīši, kas tika izgriezti un samontēti diezgan spontāni no jepriekšējā koncerta video.

.

Ceturtais solis – virālie video klipi. Vēl gada sākumā, domājot par to, kā piesaistīt sev uzmanību, bijām izbreinstormojuši, ka gribam sarīkot flashmobus, kuri ir saistīti ar deju. Koncerta datumam tuvojoties ir radusies doma garajās Lieldienu brīvdienās uztaisīt dejisku apsveikumu svētkos, sarīkojot flashmobu kādā lielveikalā. Dienu iepriekš izdomājām scenāriju un horeogrāfiju, sakontaktējāmies ar Rimi, palūdzot atļauju uz šādas izdarības filmēšanu viņu veikalā (uz ko saņēmām atļauju un ļoti pozitīvu attieksmi), atbraucām un nodejojām. To visu operatīvi tajā pašā vakarā samontējām un palaidām online. Tā kā tēma šajās dienās bija ļoti aktuāla – Lieldienu apsveikums, tad tā nu sanāca, ka mūsu video ir paņēmuši pretī Apollo un Delfi portāli attiecīgi nodrošinot mums diezgan lielu skatītāju loku.

Nedēļu vēlāk savācāmies kopā lai uzfilmēt jau kaut ko nedaudz nopietnāku. Cik nu protams var nopietni uzfilmēt – saviem spēkiem, izmantojot Salaspils kultūras nama skatuves dekorācijas un gaismas, kā arī digitālo fotoaparātu ar filmēšanas funkciju un statīvu. Tika izdomāts “kubiku” koncepts, kurā tika pa vienam safilmēti dejotāji uz skatuves un vēlāk samontēti tā it kā viņi visi dejotu vienlaicīgi 9 kubikos. Šis bija ļoti garš filmēšanas un montēšanas process, jo bija nepieciešams gan izdomāt horeogrāfiju, kas atbilst konceptam, gan nodejot katram atsevišķi deju tā lai tā būtu pēc tam sinhrona ar pārējiem dejotājiem un protams ilgs montēšanas darbs. Lūk arī rezultāts:

Dažas dienas vēlāk izdomājām neatlaist un nedēļu pirms koncerta vēl uztapināt pēdējo virālo video ar konceptu – Flashmob vientuļajiem cilvēkiem. Ideja ļoti vienkārša – braukāt pa Salaspili un meklēt pieturās, pagalmos u.t.t. clvēkus, kas pavada dienu vientulībā un spontāni, viņam negaidot, izlekt no mašīnas un nodejot 30 sekunžu garu deju… ātri ielēkt atpakaļ un atstāt cilvēku vieglajā neizpratnē :) Protams interesanti mums gāja, bija arī skūtgalvis ar BMW X5, kuram likās, ka notiek uzbrukums, bija cilvēki, kas no mums muka prom, bet bija arī tādi, kas šo priekšnesumu izbaudīja un aplaudēja.

Tā kā tā bija jau pēdējā pirms-koncerta nedēļa un izņemot visas šīs izdarības bija arī saspringts mēģinājumu grafiks, tad stundu diennaktī palika pavisam maz un tāpēc nebija drošības, ka paspēsim samontēt visu flashmob video. Tika nolemts palaist tīzera video, kas neprasīja montēšanas laiku:

Vēlāk tomēr pāris stundas nakts miega tika noziedoti un samontēta arī pilnā versija. Tā tika palaista nu jau tikai 2 dienas pirms paša koncerta:

.

Piektais solis – nu jau pirms paša koncerta pēdējā dienā palaidām biļetes kopā pirkšanas servisā cherry.lv ar domu izpārdot atlikušās balkona biļetes.

REZULTĀTI:

Kopumā rezultāti ir diezgan labi. Zāle bija izpārdota gandrīz visa, kas priekš VEF kultūras pils apjoma (800 vietas) un piektdienas vakara ir labs rādītājs mazpazīstamai amatieru dejotāju grupai no Salaspils kultūras nama :)
Aprēķināmie virālie rezultāti:

1. Fotosessijas bilžu skatījumi – ap 1000
2. Fotosessijas tapšanas video – 500
3. Facebook lapas likes – 110
4. Tīzer reklāmas klipi – 780, 814, 964, 1044 = 3600
5. Lieldienu zaķu flashmob – 16 000
6. Kubiku dejas video – 2 100
7. Vientuļā flashmob tīzeris – 900
8. Vientuļā flashmob pilnā versija – 4 400

Kopumā mēneša laikā esam sevi atrādījuši ap 28 000 reižu, kas protams nenozīmē unikālos skatītājus, atļaušos pieņemt, ka unikālie varētu būt ap 20 000 cilvēku. Protams, būtu lieliski, ja viņi visi arī atnāktu uz mūsu koncertu, tomēr, ja no viņiem atnāca kaut vai 1%, kas ir 200 cilvēki arī labi, jo mēs priecājamies par katru jaunu mūsu skatītāju! Un pats galvenais, ka mēs paši visu šo procesu izbaudījām un iemācījāmies daudz ko jaunu.

One Response to “Kā mēs koncertam gatavojāmies jeb reklāmas kampaņa pašu spēkiem.”

  1. Laba pieeja! Lai izdodas jaunas ieceres!

Leave a Reply